zaterdag 19 oktober 2013

Singercraft guide


 Naaimachines verzamelen is een fantastische hobby, maar waar laat je ze en waar haal je de tijd vandaan om er iets mee te doen? Na het vergaren van (slechts?) 11 naaimachines wordt het tijd om mijn huis alleen te openen voor (in mijn ogen) hele speciale exemplaren. Gelukkig is er nog heel wat leuks te verzamelen: De accessoires die bij de machines te koop waren. Dan heb ik het over zigzag automaat, knoopsgat automaat, ruches maker, aparte voetjes, stopring etc etc. Ik kan nog vooruit want behalve een ruchesmaker en knoopsgat apparaat heb ik nog niet zo veel accessoires. 
Op ebay vond ik voor een geschikte prijs een Singercraft guide. Een ding wat me mateloos intrigeerde. Ik had er bij moderne naaimachines nooit een gezien en ik had ook geen idee wat je er mee zou kunnen. Gelukkig hebben we tegenwoordig internet en met een beetje zoeken werd me een hele hoop duidelijk. Je kunt er tapijtjes mee maken maar ook franjes en andere versieringen. Leuk!

Deze week viel het hulpstuk in de brievenbus en vanmiddag vond ik een uurtje om het uit te proberen.
Eigenlijk heel gemakkelijk: Je draait garen, stroken stof of panty om het ijzeren rekje en naait het vast op een ondergrond. Daarna naai je de lusjes nog eens extra vast om de dan (als je wil) door te snijden.
Het resultaat is heel leuk! Toch zie ik me nog geen badmatten maken op deze manier. Maar een leuke versiering aan een tasje of etui is super. Of een rand aan mijn carnavalskostuum of....

Wil je meer lezen over de Singercraft guide dan kun je hier verder klikken:
- Knitting-and.com

Fijne dag!


Collecting sewing machines is a very nice hobby, but what to do with al those machines? Fortunately there is a whole lot of other neat stuff to collect: All those attachment Singer made to go with your machine.

On ebay I found a Singercraft Guide. It fascinated me enormously. I'd never seen one with modern machines and I had no idea what to do with it. Luckily I found a lot of information on the internet. You can made rugs with it and a lot of other nice embellishments.

This week the mailman brought the device and this afternoon I took an hour to get on with it. It is very easy to use. Just wrap yarn or fabric around it and sew it on a background fabric. It looks great and is very nice to do.
You can learn more on the Singercraft guide here: Knitting-and.com

Have a nice day!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten