woensdag 20 maart 2013

Arrival of the centennial

The machine I've blogged about in my last blog arrived this morning. It is like having a birthday, so exciting. After I've unpacked it, I pluggend it in an immediately the light went on. So far so good. I pushed on the control button and of it went. It is a bit noisy, but when I tool off the faceplate it came instantly claer, it is in need for a lot of oil and grease! I have a quilt to work on, so that has to wait. For now a quick photo of the attachments. I'm very glad there are original screwdrivers with it, I didn't have any yet. Also there is an original Dutch manual. And the electrical cord and plug is Singer original, I'm not sure if it came with the machine in 1951, it is brown, but I wil leave it there, it looks good enough for me. Now back to my quilting assignment.
Have a nice day!

De machine waarover ik in mijn vorige blog schreef kwam vanochtend aan. Het lijkt wel een verjaardagsfeestje zo leuk vind ik dat. Na het uitpakken was het eerste wat ik deed: Insteken en kijken of ie het doet. Nou dat ging goed: De lamp sprong meteen aan en toen ik voorzichtig op het voetpedaal drukte begon het machientje meteen te snorren. Het geeft wel wat meer geluid dan normaal, maar toen ik de voorplaat losmaakte zag ik meteen waarom: Hij staat behoorlijk droog! Een olie en vet beurtje zal het goed doen denk ik. Maar dat moet even wachten, ik heb een opdracht die af moet op de longarm quiltmachine. Wel nog even gekeken naar de accessoires die erbij zaten. Ik ben bijzonder blij met de twee originele schroevendraaiers. Die had ik nog niet en passen toch veel beter. Ook zit er een Nederlandstalig boekje bij. Tenslotte viel me op dat de bedrading bruin was. Wel met een Singer stekker. Zou deze er in 1951 aangezet zijn of later? Het ziet er in ieder geval prima uit en het bruine stoort me niet. Nu verder met quilten.
Fijne dag!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten